Пам'ятка щодо гепатиту А

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ

Вірусні гепатити, широко розповсюджені в усьому світі,- це інфекційні захворювання вірусної природи. Викликають їх віруси. Потрапивши в організм, вони вражають печінку. При цьому порушуються всі види обміну речовин, які здійснює здорова печінка . Вона втрачає здатність знешкоджувати отруйні речовини, порушується вітамінний баланс.
Найбільш вивчені вірусні гепатити А і В. Єдиний джерело зараження при вірусних гепатитах – хвора людина або вірусоносій. Найбільшу небезпеку становлять хворі з легкими або стертими формами захворювання, що протікають без жовтяниці.
Гепатит А найбільш поширений, і шлях зараження їм такий же, як при шлунково-кишкових інфекціях. Вірус гепатиту А виділяється з організму хворого з випорожненнями, інфікуючи воду і грунт, потрапляючи на руки неохайного людини, а потім на предмети ужитку і в їжу. Цим видом гепатиту частіше хворіють діти, підлітки та особи до 30-річного віку (рідше – старше).

Захворювання гепатитом починається з преджелтушного періоду, який триває 1-2 тижні. Його ознаки різні: відраза до їжі, нудота, зниження апетиту, шкірний свербіж. Можуть хворіти суглоби, з’являтися температура, кашель, нежить. Сеча стає темною (колір чаю міцної заварки), а кал знебарвленим (колір білої або сірої глини). Наступний період – жовтяничний (2-4 тижні): жовтіють склери, потім шкірні покриви. Нерідко жовтяниця може не з’являтися. Такий варіант хвороби називають безжовтяничною формою вірусного гепатиту.
Хворих вірусним гепатитом слід лікувати в лікарні. Захворювання, навіть легке спочатку, може несподівано придбати важку, небезпечну для життя перебіг. Крім того, хворий небезпечний для оточуючих. Головне в лікуванні гепатитів – дієта і не тільки в стаціонарі, але і тривало (в-12 місяців) після виписки.

У разі гепатиту А рекомендується обмежити відвідування дітьми та іншими членами сім’ї хворого басейнів, спортивних секцій, не ходити в гості, щоб не поширювати інфекцію. Запорука успішної профілактики вірусних гепатитів – дотримання санітарно-гігієнічних правил.

НЕ використовувати для пиття, приготування їжі та миття посуду воду з незнайомих джерел водопостачання (ріки, озера, підземні джерела, поверхневі води тощо). Для пиття і приготування їжі використовувати воду тільки з централізованих джерел водопостачання – МКП «Миколаївводоканал». При неорганізованому відпочинку (туристичні мандрівки, екстремальний туризм тощо) для миття посуду і рук вода має бути профільтрована і проварена. Для пиття та приготування їжі необхідно мати з собою запас питної води.

Перед приготуванням їжі та перед її вживанням завжди мити руки з милом. Обов’язково мити руки після відвідування туалетів.

НЕ вживати продуктів і напоїв при найменшій підозрі щодо їх недоброякісності та з простроченими термінами споживання. Зберігати продукти харчування тільки у спосіб зазначений на упаковці та у встановлений термін.

НЕ приготовляти багатокомпонентні страви, що вимагають високої термічної обробки (паштети, м’ясні салати тощо), в незабезпечених умовах. При споживанні овочів, фруктів та ягід їх необхідно добре промити питною водою, а при споживанні дітьми – обдати окропом.

У випадку виявлення перших ознак кишкового захворювання необхідно терміново звернутись до найближчої лікувальної установи.

При відпочинку з дітьми батьки повинні ознайомити дітей з правилами харчування та правилами дотримання особистої гігієни. Дорослим необхідно ретельно слідкувати за тим, щоб діти не споживали незнайомі ягоди та продукти.

НЕ купувати продукти харчування на стихійних ринках або з рук у приватних осіб. Купуючи будь-які харчові продукти у торговельній мережі споживач має право вимагати у продавця документи, що підтверджують якість та безпеку продукції.

НЕ вживати незнайомі гриби, ягоди, трави та інші рослини. При харчуванні у непристосованих умовах (ліс, пляж тощо) виключати контакт продуктів з ґрунтом та піском.

Не готувати продукти із запасом. Приготовлені страви бажано вживати відразу, а у випадку їх повторного споживання вони мають піддаватись вторинній термічній обробці. Зберігання виготовленої страви без холоду не повинно перевищувати 2 годин.

НЕ брати у дорогу продукти, що швидко псуються (ковбасні, молочні, кулінарні, кондитерські вироби або інші продукти, які потребують охолодженого зберігання).

Самолікування небезпечне!

Графік проведення підсумкових контрольних робіт

/Files/images/1_veresnya_23/IMG_20230508_064504.jpg

/Files/images/1_veresnya_2021/зображення_viber_2022-03-07_10-53-41-674.jpg

/Files/images/1_veresnya_2021/зображення_viber_2022-03-07_10-53-56-081.jpg

/Files/images/1_veresnya_2021/зображення_viber_2022-03-07_10-54-11-499.jpg

Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових дій: способи зниження стресу

/Files/images/1_veresnya_2021/b3640d7f7a9a0fc0ebb7548f282ffeea.jpeg

У стресі є великий ризик "зірватись", намагайтесь уникати конфліктів і з розумінням ставтесь до всіх членів родини.

Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових дій.

Про це пише Unicef.

  • Намагайтесь залишатись якомога більш позитивними. Діти сприймають ситуацію через ваші реакції та поведінку.
  • Обіймайте своїх дітей, якщо вони цього хочуть, дозволяйте їм притискатись до вас.
  • Розкажіть про ваші плани та дії (наприклад, ми зараз маємо всі перейти у коридор, оскільки там саме безпечне місце в домі: немає вікон, меблів і ближче до виходу).
  • Співайте разом дитячі пісеньки, малюйте, грайтеся – все це дає дітям відчуття безпеки.
  • Приймайте те, що відчуває ваша дитина, які б емоції то не були. Поясніть дитини природу її емоцій (скажіть, що те, що вона відчуває – нормально, запевніть, що ви разом і підтримуєте дитину).
  • У взаємодії з підлітками зберігайте рівновагу між, з одного боку, ставленням до них, як до дорослих (казати правду, ділитись своїми думками і покладати на них відповідальність), і, іншого, наданням їм можливості звернутись до вас за допомогою та підтримкою.
  • У стресі є великий ризик "зірватись", намагайтесь уникати конфліктів і з розумінням ставтесь до всіх членів родини.
  • Маленький зайчик: запропонуйте дитині уявити, що вона – маленький зайчик, який дихає так: три швидких вдихи через ніс і довгий видих через рот.
  • Вправи на позитивну уяву:

    • Постарайтесь разом уявити собі безпечне місце та опишіть, яке б воно було. Нехай ваша дитина розкаже, яким вона його уявляє, що і хто там є, як себе почуває в цьому місці, чим займається.
    • Нагадайте дитині про позитивний минулий досвід, родину та друзів. Обговоріть плани щодо майбутніх зустрічей з близькими людьми у безпечних умовах.

    В міру можливостей:

    • Намагайтесь забезпечити задоволення основних потреб (їжа, вода, одяг та туалет).
    • Притримуйтеся, на скільки це можливо, звичного розпорядку дня. Щоденний розпорядок забезпечує стабільність та впевненість в тому, що хоч щось є постійним та контрольованим у такий непростий час.

    Рекомендації по тілесній безпеці:

    • Покажіть дитині, як потрібно вкриватися, якщо поруч відбувається вибух: ляжте на живіт, закрийте вуха і злегка відкрийте рот.
    • Якщо бомбосховища немає, краще знаходитись біля сходів будівлі та триматися далі від вікон.
    • Нагадайте дитині, щоб вона не чіпала незнайомі предмети або залишки руїн після вибуху, щоб уникнути взаємодії з вибухівкою.
    • Потренуйтеся разом з дитиною: що робити, коли відбувається активне бомбардування? Що робити після? Як дістатися до бомбосховища чи обладнаного підвалу.

/Files/images/1_veresnya_2021/зображення_viber_2022-03-03_11-56-43-428.jpg

/Files/images/1_veresnya_2021/зображення_viber_2022-03-07_09-07-41-651.jpg

БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

Пам'ятка для батьків: «Діти. Інтернет. Мобільний зв'язок»

/Files/images/1_veresnya_2020/Prezentatsyya119.jpg

/Files/images/1_veresnya_2020/118648490_784959342272401_4668397834939515451_o.jpg

Як провести заняття в Google Duo

У додатку Google Duo можна проводити відеозустрічі з друзями, рідними та іншими людьми зі свого списку контактів. Але Google Duo можна також використовувати для проведення онлайн-уроків.

Google Duo – це безкоштовний сервіс. Щоб налаштувати й використовувати його, вам потрібно мати: номер телефону; доступ до телефона, на який можуть надходити SMS. Щоб користуватися додатком Duo на різних пристроях і платформах, потрібно мати обліковий запис Google.

Щоб забезпечити високу якість зображення й звуку під час відеодзвінка, дотримуйтеся наведених нижче порад.

Перевірте освітлення. Якщо вас погано видно, Duo скоригує яскравість відео. Якщо коригувати світло під час дзвінка не потрібно, торкніться екрана й вимкніть режим поганого освітлення . Також цей режим можна вимкнути в налаштуваннях.

Виберіть потрібну камеру – фронтальну або основну. У першому випадку співрозмовник бачитиме вас, а в другому – те, що у вас перед очима. Якщо камеру направлено на обличчя, тримайте пристрій на рівні очей, щоб співрозмовник добре вас бачив.

Переконайтеся, що ніщо (зокрема палець) не затуляє камеру й мікрофон телефона.

Пам'ятка для учнів та батьків на осінні канікули!

/Files/images/1_veresnya_2020/5.png

7 секретів виховання щасливих дітей

wym-1479890373158

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Ви можете звернутися з будь-яким запитанням до адміністрації школи:

- директора школи Зварич Тетяни Іванівни;

- заступника директора школи з навчально-виховної роботи Крячка Миколи Вікторовича.

Адміністрація школи звертається до батьків з проханням придбати до нового навчального року, а потім постійно контролювати виконання учнями вимог щодо зовнішнього вигляду. Ці вимоги відповідають державній політиці України з цього питання. Крім того, дані вимоги допомагають створенню плідної академічної атмосфери, зміцненню організаційної культури, покращенню дисципліни, зменшенню рівня соціальної напруги серед учнівської молоді та зменшують відповідні видатки батьків.

Згідно з Указом Президента України від 02.06.1996 р. №417 «Про шкільну форму для учнів середніх закладів освіти», Постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.96р. №1004 «Про запровадження шкільної форми для учнів середніх закладів освіти», учень повинен з′являтися до школи у формі, яка є обов′язковою.

Шкільна форма учня має встановлений зразок, затверджений протоколом спільного засідання педагогічної ради, батьківського комітету та Радою учнівського самоврядування.

Щоденний одяг для занять (хлопці): діловий костюм (піджак або жилет, брюки) темного кольору, гольф або сорочка, краватка.

Щоденний одяг для занять (дівчата): діловий костюм (піджак або жилет, спідниця чи сарафан) темного кольору, гольф або блузка, стрічка або заколка для довгого волосся.

Учням у школі категорично не дозволяється:

Приносити до закладу засоби мобільного зв′язку

Мати неохайне довге волосся, фарбувати його,

Мати довгі нігті або вкривати їх лаком яскравого кольору,

Накладати макіяж на обличчя,

Носити прикраси (крім пари невеликих сережок для дівчат)

Носити джинси

Використовувати на території школи значки політичних партій та релігійних конфесій

Вживати нецензурні слова.

У школі категорично забороняється палити та вживати алкогольні та слабоалкогольні напої.

З А К О Н У К Р А Ї Н И

Про загальну середню освіту

Стаття 29. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ БАТЬКІВ АБО ОСІБ, ЯКІ ЇХ ЗАМІНЮЮТЬ

1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей;

приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу;

обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів;

звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;

захищати законні інтереси дітей.

2. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;

виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України.

3. У разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, всупереч висновку відповідної психолого-медико-педагогічної консультації відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату), навчання дитини проводиться за індивідуальною формою.

ДЕСЯТЬ ПРАВИЛ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ!

ЛЮБИ СВОЮ ДИТИНУ! Радій, що вона є, сприймай її такою, яка вона є, не ображай її, не принижуй, не підривай її впевненості в собі, не карай несправедливо, не відмовляй у своїй довірі, дай дитині привід любити тебе.

ОБЕРІГАЙ СВОЮ ДИТИНУ! Захищай її від фізичних та моральних небезпек навіть тоді, коли доводигься поступатися власними інтересами чи навіть ризикувати власним життям.

БУДЬ ГАРНИМ ПРИКЛАДОМ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ! Прищепи Їй повагу до традиційних цінностей, сам живи у злагоді з ними, стався до дитини з почуттям відповідальності. Дитині потрібна дружна родина, в якій шанують і люблять старих, підтримують щирі сгосунки з ріднею та друзями. Дитина повинна жити в такій сім’ї, де панує правда, чесність, скромність та гармонія.

ДИТИНОЮ ПОГРАЙСЯ 3І СВОЄЮ! Знайди для неї час, розмовляй із нею, грайся, як це їй подобається, сприймай її забави серйозно. Ознайомся зі світом її уявлень.

ПРАЦЮЙ РАЗОМ 3І СВОЄЮ ДИТИНОЮ! Допомагай дитині, коли вона хоче взяти участь у роботі. Коли дитина вже підростає, привчай її бути учасником усіх господарських справ. Під час дозвілля та канікул дитина повинна теж підтримувати активну діяльність як у школі так і вдома.

ДОЗВОЛЬ ДИТИНІ НАБУТИ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ. Дитина визнає лише той досвід, який вона впізнала особисто. Твоя власна досвідченість часто буває зайвою для твоєї дитини. Дай їй можливість нагромадити власний досвід, навіть коли це пов’язано з певним ризиком. Дитина, що її надміру оберігають, дитина, застрахована ві будь-якої небезпеки, часом стає соціальним інвалідом.

ПОКАЖИ ДИТИНІ ПЕРЕВАГУ НА МЕЖІ ЛЮДСЬКОЇ СВОБОДИ! Батьки повинні розкрити перед дитиною чудові можливості розвитку та утвердження людської особистості відповідно до особистостей кожного. Водночаз дитині слід показати, що будь-яка людина має визнавати й дотримуватися певних меж в своїх вчинках як у родині, так і в колективі, в суспільстві; додержуватися законів і правил співжиття.

ПРИВЧАЙ ДИТИНУ БУТИ СЛУХНЯНОЮ ! Батьки зобов’язані слідкувати за поведінкою дитини, скеровувати її так, щоб її вчинки не задавали прикрощів ні їй самій, ні іншим.

СПОДІВАЙСЯ ВІД ДИТИНИ ЛИШЕ ТАКОЇ ДУМКИ ЧИ ОЦІНКИ, НА ЯКУ ЗДАТНА ВІДПОВІДНО ДО СТУПЕНЯ ЗРІЛОСТІ ТА ДОСВІДУ! Дитині потрібно час, щоб навчитися орієнтуватися в цьому складному світі. Допомагай їй, як тільки можеш, вимагай від неї власної думки або самостійного висновку лише в тому разі, коли вона здатна на це відповідно до ступеня свого розвитку та набутого досвіду.

ДАЙ ДИТИНІ МОЖЛИВІСТЬ ДІСТАТИ ТАКІ ВРАЖЕННЯ, ЩО ЗГОДОМ МАТИМУТЬ ЦІННІСТЬ СПОГАДІВ! Дитина "живиться" так само, як і дорослі враженнями. Вони дають їй можливість ознайомитися з життям інших людей та з навколишнім світом.

Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.

Якщо дитина живе у ворожості, вона вчиться агресивності.

Якщо дитину висміюють , вона стає замкнутою.

Якщо дитина росте у докорах, вона вчитъся жити з почуттям вини.

Якщо дитина живе в терпимості, вона вчиться сприймати інших людей.

Якщо дитину заохочують, вона вчиться вірити в себе.

Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною.

Якщо дитина росте серед чесності, вона вчиться бути справедливою.

Коли дитина живе у безпеці, вона вчиться вірити в людей.

Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.

Коли дитина живе в розуміні та доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ

Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп'ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.

Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв'язання задач.

Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають комп’ютер та Інтернет, більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі. Щоб повноцінно орієнтуватись у віртуальному просторі, дитині треба вчитися структурувати великі потоки інформації, дотримуючись основних правил безпеки в мережі.

Всеукраїнське соціологічне дослідження, проведене Інститутом соціології НАН України в 2009 році, виявило тривожні тенденції: понад 28% опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі; 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину (адреса, професія, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі тощо); 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих; 28% дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або куріння, хоча б один раз спробували їх купити, а 11% − спробували купувати наркотики; близько 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги. Лише у 18% випадків дорослі перевіряють, які сайти відвідує дитина, тільки 11% батьків знають про такі онлайн-загрози, як "дорослий” контент, азартні ігри, онлайн-насилля, кіберзлочинність.

З метою надання батькам і педагогам допомоги з питань захисту дітей від впливу шкідливої інформації розроблено ряд посібників і складено перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів. Зазначені матеріали допоможуть відкрити дітям цікавий, корисний і, головне, безпечний Інтернет.

Кiлькiсть переглядiв: 385

Коментарi